LOGIN


visiolab

VISIOLAB FORVANDLER DATA TIL INDTJENING

 

Visiolab Logo Keycolor1 300Px

 

Mediebranchen står i dag over for en række udfordringer, blandt andet faldende oplagstal og reduceret indtjening fra de trykte medier og konventionel onlineannoncering. Hos visiolab arbejder vi i tæt samarbejde med vores kunder, og vi stræber efter at kunne navigere sikkert i det omskiftelige og foranderlige medielandskab. Vores mål er at optimere målgruppevækst og indtjening fra nye annoncer i vores kunders e-aviser. Ved at forudsige brugeradfærd via intensiv datasporing går vores team efter at optimere dit investeringsafkast på digitale udgivelser. Vi tilbyder en række løsninger, der hjælper udgivere af digitalt indhold med at opnå yderligere indsigt i effektiviteten af deres e-aviser.

Kunderådgivning

Via vidensbaseret beslutningstagning hjælper visiolab dig med at se fremad og fastlægge vigtige vektorer, såsom KPI'er og USP'er – nøgletal og salgsargumenter. Ved at levere indsigt i dine data og din organisation kan vi hjælpe dig med at skabe fremtidig værdi gennem din annonceindsats ved at reagere på specifikke tendenser på markedet.​​

Visiolabs konsulenter håndterer enorme mængder rådata, og vi har specialiseret os i vidensbaseret innovation. På grundlag af dataene skaber vi værdifuld indsigt, som vores kunder kan gøre god brug af, når de skal tage strategiske beslutninger.

Visiolabs dashboard

Ved hjælp af visiolab-dashboardet, der viser realtidsdata på skærmene på arbejdspladsen, kan mediehusene følge med i, hvordan læserne modtager dagens digitale avis. Dataene vil være mere synlige i organisationen, hvilket giver mulighed for større fokus på resultater.

Visiolab-dashboardet indeholder adskillige konfigurerbare widgets, der sporer effektiviteten i forhold til forskellige parametre.

 Et par gode eksempler er:

visiolink-business-intelligence-ipad

Visiolab-brugerundersøgelsen

Undersøgelsen er udviklet til at hjælpe vores kunder med at indsamle vigtig viden. Formålet med den er at opfylde kommercielle og redaktionsmæssige behov ved at forenkle processen for gennemførelse af en brugerundersøgelse, samtidig med at den giver en stærk, branchespecifik vidensbase inden for mediebranchen. Denne vidensbase vil blive anvendt til at fastsætte benchmarks, hvilket hjælper vores kunder med at finde ud af, hvor de står i en kompleks branche, der ændrer sig utroligt hurtigt. Vi vil hjælpe dig med at få en yderligere forståelse af dine læsere og deres syn på din e-avis – og med at finde ud af, hvordan du er positioneret sammenlignet med andre aviser.

Benchmarking i branchen

Benchmarking af resultaterne i forhold til andre sammenlignelige digitale udgivelser giver visiolabs kunder mulighed for at fastsætte deres egen digitale strategi i relation til andre avisers performance. Dette giver større viden om den digitale strategis potentiale. 

Udtrækning af data

Visiolab tilbyder også større mediehuse, der har eget analyse-setup, muligheden for at trække data fra BI-systemet til deres egen database. Det foregår via et webinterface, hvor mediehuset forespørger på grundlag af et givet datasæt, så mediehuset kan få gavn af de opsamlede data i eget analysemiljø.

Få flere oplysninger på visiolab.com